Vilkår og retningslinjer ved støtte

På denne siden finner du våre vilkår og retningslinjer for donasjoner og fastgiveravtaler.

Stiftelsen Sykehusbarn er en frivillig organisasjon som jobber for å bedre trivselen for barn og unge på sykehus i Norge.

Stiftelsen Sykehusbar er medlem av Norges Innsamlingsråd og godkjent av Innsamlingskontrollen. Du kan lese om hva det innebærer og våre innrapporterte tall her. På våre nettsider kan du lese mer om hvordan vi bruker midlene.

Betaling:

Faste givere:

Gjelder fastgiverforhold per Vipps og AvtaleGiro.

Trekk gjennomføres den dato avtalen inngås. Dette kan tilpasses. Det trekkes aldri annet enn avtalt beløp.

Å bli Fastgiver per Vipps er tilgjengelig i app eller nettside, og trekkes fra ønsket bankkort eller -konto. Fastgiverforhold per AvtaleGiro er tilgjengelig i givers nettbank, og trekkes fra ønsket bankkonto.

Oppsigelse av faste avtaler:

Ønsker du av en eller annen grunn å si opp din Fastgiver avtale med Stiftelsen Sykehusbarn, send e-post til hjelp@sykehusbarn.no eller ring oss på tlf: 40003870 hverdager mellom kl. 09.00 -15.00 Dette gjelder avtaler om faste bidrag via Vipps, Avtalegiro og papirgiro.

E-post bør inkludere navn, adresse, telefonnummer og / eller epostadresse på giver som ønsker å avslutte giverforholdet.

Ved fastgiverforhold per AvtaleGiro må giver selv inn i nettbanken og slette eventuelle trekkfiler etter avtalen er bekreftet avsluttet, da organisasjonen ikke kan gjøre dette etter trekkfiler er sendt.

Angre:

Inngåelse av faste betalinger:

Du har mulighet til å angre deg ved inngåelse av ordninger med faste betalinger. Med andre ord kan du si opp giveravtalen din hos oss når som helst. Dette gjelder både med Vipps og AvtaleGiro.

Selv om det i utgangspunktet ikke er mulig å angre seg på tidligere donasjoner bruker Stiftelsen Sykehusbarn skjønn i slike situasjoner, der siste donasjon, delvis eller helt kan krediteres.