24. apr 2024

Full fres med Fossheim

Siden i fjor høst har arbeidstakere hos Fossheim bidratt med å pakke gaver, leker og premier for Stiftelsen Sykehusbarn. Glede og økt livskvalitet er sentrale stikkord, fra alt pakkes til det gis videre til barn og unge på sykehus.

Tommy Simonsen er best kjent som klovnen Tulliball. Her er han sammen med Hans Korsgaard på lageret til Stiftelsen Sykehusbarn i Fossheimhuset. Foto: Stiftelsen Sykehusbarn

Fossheim er en arbeidsmarkedsbedrift hvor de ansatte har spesielle behov. Det siste året har arbeidstakere i Fossheim bidratt med å pakke gaver og premier til barn og unge på sykehus. Også lageret til Stiftelsen Sykehusbarn er i Fossheimhuset på Hasle.

Arbeidstakerne i Fossheim er stolte

Marit Bernhoft Erikstad er fagansvarlig VTA (varlig tilrettelagt arbeid) i Fossheim. Hun forteller at det er en fast gruppe som bidrar med pakking. Dette gjør at arbeidstakerne opplever mestring over tid i jobben sin. Gruppen er stolt av å pakke leker, oppgavehefter, premier og gaver til barn på sykehus.

- Arbeidstakerne synes det er meningsfullt å jobbe for Stiftelsen Sykehusbarn. De vet at alt som de pakker kommer til å glede barn og unge som har det vanskelig. Samtidig som arbeidstakerne selv opplever mestring, sier Marit Bernhoft Erikstad.

Kristian i Fossheim er effektiv når han pakker stort og smått. Foto: Fosseheimgruppen

«Kjærlighet ved første blikk»

De siste årene har Stiftelsen Sykehusbarn opplevd at sykehusene oftere tar kontakt når de har behov for premier, leker og gaver. I tillegg er det flere og flere virksomheter som vil gi overskuddsvarer til stiftelsen. Derfor var det behov for en mer effektiv arbeidsflyt og logistikk. Nå har arbeidstakerne i Fossheim jobbet for Stiftelsen Sykehusbarn i snart 7 måneder.

- Vi hadde hørt mye positivt om Fossheim og visste at de var en ressurs for andre virksomheter. Da vi møtte arbeidstakerne i Fossheim, var det litt som «kjærlighet ved første blikk». De er ekstremt effektive og vi gleder oss til å fortsette dette samarbeidet fremover, sier Siri Fuskeland Hafsteen som er daglig leder i Stiftelsen Sykehusbarn.

Vil du være med å bidra

Publisert 19. mar 2024

Premier og gaver

For en som gruer seg til sykehusbesøket kan en liten premie ha stor effekt, og samtidig være til god hjelp for helsepersonell for å få utført nødvendige undersøkelser.

Publisert 28. okt 2022

Støtt oss med Premier og gaver

Hvert år leverer vi premier og gaver til sykehus for mangfoldige tusen kroner. Dette hadde ikke vært mulig uten gode samarbeidspartnere og sponsorer.