Billettkjøpere har gitt mer enn 600 000 kroner til barn og unge på sykehus

Et nytt år går mot slutten. I 2019 bidrar billettkjøpere over hele landet med over 600 000 kroner til Stiftelsen Sykehusbarn. Med disse pengene kan Stiftelsen Sykehusbarn skape flere magiske øyeblikk og gode opplevelser for barn og unge på sykehus.

Daglig leder Siri Fuskeland Hafsteen i Stiftelsen Sykehusbarn sammen med daglig leder Martin Berg i DX

Dialog Exe AS (DX) leverer teknologiske løsninger til kinoer, kulturhus og scener over hele landet. Siden januar har publikum kunne gi ti kroner til Stiftelsen Sykehusbarn når de kjøper billetter gjennom DX på nett. Pengene går til tiltak som musikkterapi, klovning, premier og leker, kodeklubb og finansiering av prosjekter som musikkterapi og Avansert hjemmesykehus for barn.

Et viktig bidrag
Siri Fuskeland Hafsteen er daglig leder i Stiftelsen Sykehusbarn. Hun sier at donasjoner fra billettkjøpere har stor betydning for stiftelsens arbeid og langsiktighet.

- Samarbeid med bedrifter som DX er avgjørende for at vi kan tenke langsiktig rundt prosjektene våre. Vi har blant annet ambisjoner om å være tilstede ved flere sykehus innen utgangen av 2020, sier Siri Fuskeland Hafsteen.

Stor giverglede
Martin Berg er daglig leder i DX. Han forteller at givergleden har vært stor siden oppstarten av samarbeidet med Stiftelsen Sykehusbarn.

- Kjernen i alt vi gjør er å gi gode opplevelser til publikum. Derfor er det ekstra hyggelig å se at også billettkjøpere ønsker å gi gode opplevelser videre til barn og unge på sykehus, sier Martin Berg som er daglig leder i DX.

Ønsker du informasjon om hvordan du eller din bedrift kan støtte arbeidet til Stiftelsen Sykehusbarn? Kontakt oss på hjelp@sykehusbarn.no